PIOSENKI EDYTA GEPPERT

2014-04-14 18:23

 

 

A GDY UZNAMY ŻE TO JUŻ

https://www.youtube.com/watch?v=nzraYCSy7LM

A gdy uznamy, że to już

 niech dobry Bóg

 oszczędzi nam tych słów jak nóż

 karczemnych słów

 

 tej złości, która supła krtań

 i pięści zwiera w siną grań

 rozpaczy co ugina kark

 i białą sól wyciska z warg

 

 odejdź szeptem w zapomnienie

 kot co przemknął chyłkiem po ogrodzie

 wiatru w olchach ciche tchnienie

 nie kochanek lecz przechodzień

 

 potem będzie bardzo pusto

 zanim nas zapomni lustro

 nim rozwieje się ta miłość

 jakby nigdy nas nie było

 

 

 

 więc gdy uznamy, że to już

 niech piołun nie zachwaści dusz

 kalendarz się obróci dnem

 i koniec będzie tym pierwszym dniem

 

 Gdy będziesz pewien, że to już

 kochany mój

 bądź blisko mnie jak anioł stróż

 jak anioł stróż przy mnie stój

 

 potem odejdź w zapomnienie

 kot co przemknął chyłkiem po ogrodzie

 wiatru w olchach ciche tchnienie

 nie kochanek lecz przechodzień

 

 potem będzie bardzo pusto

 zanim nas zapomni lustro

 nim rozwieje się ta miłość

 jakby nigdy nas nie było

 

ZAMIAST – MODLITWA

https://www.youtube.com/watch?v=CQaP2sA-Vps

Ty, Panie tyle czasu masz

 Mieszkanie w chmurach i błękicie

 A ja na głowie mnóstwo spraw

 I na to wszystko jedno życie.

 A skoro wszystko lepiej wiesz

 Bo patrzysz na nas z lotu ptaka

 To powiedz czemu tak mi jest,

 Że czasem tylko siąść i płakać

 

 Ja się nie skarżę na swój los

 Potulna jestem jak baranek 

 I tylko mam nadzieję, że...

 że chyba wiesz, co robisz, Panie.

 

 Ile mam grzechów? któż to wie...

 A do liczenia nie mam głowy

 Wszystkie darujesz mi i tak

 Nie jesteś przecież drobiazgowy

 Lecz czemu mnie do raju bram

 Prowadzisz drogą taką krętą

 I czemu wciąż doświadczasz tak

 Jak gdybyś chciał uczynić świętą.  

 

Nie chcę się skarżyć na swój los

 Nie proszę więcej, niż dać możesz

 I ciągle mam nadzieję, że...

 Że chyba wiesz, co robisz, Boże.

 

 To życie minie jak zły sen

 Jak tragifarsa, komediodramat

 A gdy się zbudzę, westchnę - cóż

 To wszystko było chyba... zamiast

 Lecz póki co w zamęcie trwam

 Liczę na palcach lata szare

 I tylko czasem przemknie myśl

 Przecież nie jestem tu za karę.

 

 Dziś czuję się, jak mrówka gdy

 Czyjś but tratuje jej mrowisko

 Czemu mi dałeś wiarę w cud

 A potem odebrałeś wszystko.

 Ja się nie skarżę na swój los

 Choć wiem, jak będzie jutro rano

 Tyle powiedzieć chciałam ci

 Zamiast... pacierza na dobranoc

 

NADZIEJA

https://www.youtube.com/watch?v=-L82Qzy_N0w

W brudnym świcie smutnych miast

 Pełnym wiatrów bezlitosnych

 Mignie czasem twoja twarz

 Jak niepewne tchnienie wiosny

 W przystankowy, zmięty tłum

 Jakby cisnął ktoś dla żartu

 Bzu białego bukiet lub

 Same najszczęśliwsze karty

 

 Matką głupich cię nazwali, nadziejo

 Ludzie podli, ludzie mali, nadziejo

 Choć się z ciebie natrząsają, głośno śmieją

 Ty nas jedna nie opuszczaj, nadziejo!

 Prowadź nas, nadziejo

 W ciemny czas, nadziejo

 W mrocznej mgle wyczaruj

 Iskrę wiary

 

 

 Gdy fałszywych fanfar dźwięk

 Zgaśnie w dali tak, jak żagiel

 I wypełni głuchy jęk

 Zakamarki duszy nagie

 Gdy już tylko walić w mur

 Z dziką pasją pozostaje

 Nie rozpaczaj, odłóż sznur

 Ona istnieć nie przestaje

 

 Matką głupich cię nazwali, nadziejo

 Ludzie podli, ludzie mali, nadziejo

 Choć się z ciebie natrząsają, głośno śmieją

 Ty nas jedna nie opuszczaj, nadziejo!

 Prowadź nas, nadziejo

 W ciemny czas, nadziejo

 W mrocznej mgle wyczaruj

 Iskrę wiary

 

NIE ŻAŁUJĘ

https://www.youtube.com/watch?v=2pdqLJj0FCo

Że nie dałaś mi mamo

 Zielonookich snów

 Nie żałuję...

 Że nie miałam klejnotów

 Ni koronkowych słów

 Nie żałuję...

 Że nie mówiłaś mi jak szczęście kraść spod lady

 I nie uczyłaś mnie życiowej maskarady

 Pieszczoty szarej tych umęczonych dni

 nie żal mi,

 nie żal mi

 

 Nie, nie żałuję

 Przeciwnie bardzo ci dziękuję kochana

 Żeś mi odejść pozwoliła

 Po to bym żyła tak jak żyłam

 

 Że nie dałeś mi szczęścia

 Pierścionka ani psa

 Nie żałuję

 Że nie dzwonisz po nocach

 Kochanie tak to ja

 Nie żałuję

 Że nie załatwisz mi posady sekretarki

 I że nie noszę twojej szarej marynarki

 Że patrzysz na mnie jak teatralny widz

 To nic,

 to nic

 

 

 

Nie, nie żałuję

 Przeciwnie bardzo ci dziękuję kochanie

 Za to że jesteś królem karo

 Że jesteś zbrodnią mą i karą

 

Że w tym kraju przeżyłam

 Tych parę trudnych lat

 Nie żałuję

 Że na koniec się dowiem

 Ot tak się kończy świat

 Nie żałuję

 Że nie załatwią mi urlopu od pogardy

 I że nie zwrócą mi uśmiechu jak kokardy

 Pieszczoty szarej tych udręczonych dni

 Nie żal mi,

 nie żal mi

 

 Nie, nie żałuję

 Przeciwnie bardzo ci dziękuję, mój kraju

 Za jakiś czwartek jakiś piątek jakiś wtorek

 I za nadziei cały worek

 

 Nie, nie żałuję

 Przeciwnie bardzo ci dziękuję

 za to, że jesteś moim krajem

 Że jesteś piekłem mym i rajem

 

 Nie żałuję,

 Nie żałuję,

 Nie żałuję...

 

SZUKAJ MNIE

https://www.youtube.com/watch?v=jpQyuAMkSnA

Na chwilę przed odlotem

 Wśród ptasich stad

 W zawiłym horoskopie

 Na tysiąc lat

 W otwartym nagle oknie

 W cieniu za firanką

 Wśród ludzi na przystanku

 W słońcu i we mgle -

 

 Szukaj mnie

 Cierpliwie dzień po dniu

 Staraj się podążać moim śladem

 Szukaj mnie

 Bo sama nie wiem już

 Bo nie wiem kiedy sama się odnajdę. 

 

Wśród siedmiu dni tygodnia

 Jednakich tak

 W tańczących deszczu kroplach

 Zawodu łzach

 Po lustra obu stronach

 W nowych wciąż marzeniach

 Gdzie jestem, gdzie mnie nie ma

 Już nie bardzo wiem

 

 Szukaj mnie

 Cierpliwie dzień po dniu

 Staraj się podążać moim śladem

 Szukaj mnie

 Bo sama nie wiem już

 Bo nie wiem kiedy sama się odnajdę.