Moja miła

2010-02-20 15:24

 

MUZYCZNA RYMOWANKA

 

Moja miła, cicha, śliczna                                

Jak w piosence z dawnych dni                       

Piszę oto wiersz liryczny                                  

Żaden sonet, zwykły kicz…                           

 

Moja miła, cicha, śliczna                                

Odszedł dzień, za oknem zmierzch                              

Niech ten wieczór sympatyczny                    

Nigdy już nie kończy się…                                             

 

Będziesz moja – albo niech                           

Będzie tak jak Ty chcesz                

Może za nas zdecyduje dobry Los               

 

Niech od serca ów wiatr                   

Da bym duszę Ci skradł                  

Ty zaś daj nadziei choć za grosz

 

 

Chłopcy czasem piszą wiersze

Innym razem dają kwiat

I choć wiersze są najszczersze

Pląsa banał raz po raz…

 

W wierszach tych jedwabie włosów

W wierszach tych korale ust

Dotyk dłoni, błękit oczu…

Między wierszem – płonie chuć

 

Będziesz moja – albo niech…                       

 

Idzie ścieżką pewien pan

Wokół szemrze stary park

Gwar dobiega od ulicy

Ktoś się śmieje, ktoś tam krzyczy

 

Lata przeszły jak we śnie

Stygnie płeć - a może nie

Może serce jeszcze gra

A ten pan – to właśnie ja?

 

Będziesz moja – albo niech…                       

 

Nie wiem nawet jak się stało

Że się w Tobie zakochałem

Co młodości przywilejem

Mnie siwemu dziś się dzieje

 

Jużem gotów dęby rwać

Pod Twym oknem z lirą stać

Pod twe stopy rzucać góry

Ciebie samą nosić w chmury!

 

Będziesz moja – albo niech…                       

 

--------------------------------------------------------

 

No, wszystko jasne!