SZANTY

2014-05-20 00:17

 

BOSMAN

https://www.youtube.com/watch?v=cjvMihKEKhM

Na pokładzie od rana ciągle słychać bosmana,

 Bez potrzeby piekielnie się drze.

 Choćbyś ręce poranił, bosman zawsze cię zgani,

 Zawsze powie : "Zrobione jest źle!".

 

 "Co wam chłopcy się stało? Jeszcze raz czyścić działo!

 Jak do kotła, to każdy się rwie.

 To nie balia niemiecka, trzeba wiedzieć od dziecka,

 Że to okręt wojenny RP".

 

 Ale czasem się zdarzy, że się bosman rozmarzy

 Każdy bosman uczucie to zna.

 Gdy go wtedy poprosisz, swą harmonię przynosi,

 Siada w kącie, na rufie, i gra.

 

 

 

Opowiada o morzach, o bezkresnych przestworzach,

 I o walkach, co przeżył je w te dni

 O dziewczynach z Bombaju, co namiętnie kochają

 I całują tak mocno, do krwi.

 

 Jeśli spytasz go tylko, o czym myślał przed chwilką

 Czemu nagle zajaśniał mu wzrok -

 "Hej tam w Gdyni - odpowie - będę stawał na głowie,

 Tak do serca mi przypadł ten port".

 

 Urwał bosman, wiatr ścicha, aż tu nagle, u licha,

 Coś tak jasno błysnęło we mgle.

 Ujrzał bosman jak cała Polska w blaskach wstawała,

 Na okręcie wojennym RP.

 

CZTERY PIWKA

https://www.youtube.com/watch?v=WQ2m5izIPy0

Ze Świnoujścia do Walvis Bay

 Droga nie była krótka,

 A po dwóch dobach, albo mniej,

 Już się skończyła wódka.

 "Do brydża!" - krzyknął Siwy Flak

 I z miejsca rzekł - "Dwa piki",

 A ochmistrz w "telewizor" wlał

 Nie byle jakie siki.

 

 Cztery piwka na stół, w popielniczkę pet,

 Jakąś Damę roześmianą Król przytuli wnet.

 Gdzieś między palcami sennie płynie czas.

 "...czwarta ręka, Króla bije As..."

 

 A w karcie tylko jeden As

 I nic poza tym nie ma,

 Ale nie powiem przecie - "Pas",

 Może zagrają szlema?

 "Kontra" - mu rzekłem, taki bluff,

 By nieco spuścił z tonu,

 A Fred mu na to - "Cztery trefl!"

 Przywalił bez pardonu.

 

 A "mój" w dwa palce obtarł nos,

 To znaczy: nie ma nic...

 I wtedy Flak, podnosząc głos,

 Powiedział - "Cztery pik!"

 I kiedy jeszcze cztery Króle

 Pokazał mu jak trza,

 To Fred, z renonsem - "Siedem pik" -

 Powiedział - "Niech gra Flak!"

 

A ja mu - "Kontra", on mi - "Re",

 Ja czuję pełen luz,

 Bo widzę w moich kartach, że

 Jest atutowy tuz.

 Więc strzelam! Kiedy karty Fred

 Wyłożył mu na blat,

 To każdy mógł zobaczyć, jak

 Siwego Flaka trafia szlag.

 

 Już nie pamiętam, ile dni

 W miesiące złożył czas,

 Morszczuki dosyć dobrze szły

 I grało się nie raz,

 Lecz nigdy więcej Siwy Flak,

 Klnę na jumprowe wszy,

 Choćbyś go prosił tak, czy siak,

 Nie zasiadł już do gry!

 

 W popielniczkę pet, cztery piwka na stół,

 Już tej Damy roześmianej nie przytuli Król.

 Gdzieś nam się zapodział atutowy As,

 Tego Szlema z nami wygrał czas.

 

 Cztery piwka na stół, w popielniczkę pet,

 Jakąś Damę rozebraną Król przeleci wnet,

 Gdzieś między palcami sennie płynie czas.

 "...czwarta ręka, Króla bije As..."

 

DZIESIĘĆ W SKALI BEAUFORTA

https://www.youtube.com/watch?v=Aj7H6UGAnHA

Kołysał nas zachodni wiatr,

 Brzeg gdzieś za rufą został.

 I nagle ktoś jak papier zbladł:

 Sztorm idzie, panie bosman!

 

 A bosman tylko zapiął płaszcz

 I zaklął: - Ech, do czorta!

 Nie daję łajbie żadnych szans!

 Dziesięć w skali Beauforta!

 

 Z zasłony ołowianych chmur

 Ulewa spadła nagle.

 Rzucało nami w górę, w dół,

 I fala zmyła żagle.

 

 A bosman tylko zapiął płaszcz

 I zaklął: - Ech, do czorta!

 Nie daję łajbie żadnych szans!

 Dziesięć w skali Beauforta! - Hej!

 

Gdzie został ciepły, cichy kąt

 I brzegu kształt znajomy?

 Zasnuły mgły daleki ląd

 Dokładnie, z każdej strony.

 

 A bosman tylko zapiął płaszcz

 I zaklął: - Ech, do czorta!

 Nie daję łajbie żadnych szans!

 Dziesięć w skali Beauforta!

 

 O pokład znów uderzył deszcz

 I padał już do rana.

 Piekielnie ciężki to był rejs,

 Szczególnie dla bosmana.

 

 A bosman tylko zapiął płaszcz

 I zaklął: - Ech, do czorta!

 Przedziwne czasem sny się ma!

 Dziesięć w skali Beauforta! / *3

 

GDZIE TA KEJA

https://www.youtube.com/watch?v=cwLiYMmdYUU

Gdyby tak ktoś przyszedł i powiedział:

 - Stary, czy masz czas?

 Potrzebuję do załogi jakąś nową twarz,

 Amazonka, Wielka Rafa, oceany trzy,

 Rejs na całość, rok, dwa lata - to powiedziałbym:

 

 Ref.: Gdzie ta keja, a przy niej ten jacht?

 Gdzie ta koja wymarzona w snach?

 Gdzie te wszystkie sznurki od tych szmat?

 Gdzie ta brama na szeroki świat?

 

 Gdzie ta keja, a przy niej ten jacht?

 Gdzie ta koja wymarzona w snach?

 W każdej chwili płynę w taki rejs,

 Tylko gdzie to jest? No gdzie to jest?

 

Gdzieś na dnie wielkiej szafy leży ostry nóż,

 Stare dżinsy wystrzępione impregnuje kurz,

 W kompasie igła zardzewiała, lecz kierunek znam,

 Biorę wór na plecy i przed siebie gnam.

 

 Ref.: Gdzie ta keja, a przy niej ten jacht...

 

 Przeszły lata zapyziałe, rzęsą porósł staw,

 A na przystani czółno stało - kolorowy paw.

 Zaokrągliły się marzenia, wyjałowiał step,

 Lecz ciągle marzy o załodze ten samotny łeb.

 

 Ref.: Gdzie ta keja, a przy niej ten jacht...

 

HEJ MORZE NASZE MORZE

https://www.youtube.com/watch?v=A0fbN2gwUdk

 

 Hej, me Bałtyckie Morze

 Wdzięczny Ci jestem bardzo

 Toś Ty mnie wychowało

 Toś Ty mnie wychowało

 Szkołeś mi dało twardą

 

 Szkołęś mi dało twardą

 Uczyłoś łodzią pływać

 Żagle pięknie cerować

 Żagle pięknie cerować

 Codziennie pokład zmywać

 

 Codziennie pokład zmywać

 Od soli i od kurzy

 Mosiądze wyglansować

 Mosiądze wyglansować

 W ciszy, czy w czasie burzy

 

 

 

W ciszy, czy w czasie burzy

 Trzeba przy pracy śpiewać

 Bo kiedy śpiewu nie ma

 Bo kiedy śpiewu nie ma

 Neptun się będzie gniewać.

 

 Neptun się będzie gniewać

 I klątwę brzydką rzuci

 Wpakuje na mieliznę

 Wpakuje na mieliznę

 Albo nam łódź wywróci

 

 Albo nam łódź wywróci

 I krzyknie - "Hej partacze!

 Nakarmię wami rybki

 Nakarmię wami rybki

 Nikt po was nie zapłacze!"

 

 Nikt po nas nie zapłacze

 Nikt nam nie dopomoże

 Za wszystkie miłe rady

 Za wszystkie miłe rady

 Dziękuję Tobie Morze.

 

HEJ ŻEGLUJŻE

https://www.youtube.com/watch?v=F-Bc4InX8Mw

https://www.youtube.com/watch?v=6xJfRsuKdzI

Pozdrowione bądźcie morza, oceany i lądy

 Których blady rozpieszczacie świt.

 

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 

 Jakże ja mam żeglować,

 Gdy na świecie ciemna noc

 Zapal drzazgę albo dwie,

 Przyżeglujże ty do mnie

 Hej żeglujże, hej żeglujże, hej

 

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 

 

 

Kiedy burza sroży się,

 Kiedy wicher żagle rwie,

 Gdy bezdenny kipi nurt,

 Bałtyk huczy wokół burt

 Hej żeglujże, hej żeglujże, hej

 

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 

 Gdy bezdenny kipi nurt,

 Bałtyk huczy wokół burt,

 Mężne serce, silna dłoń

 Pokonują morską toń

 Hej żeglujże, hej żeglujże, hej

 

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu

 

HISZPAŃSKIE DZIEWCZYNY

https://www.youtube.com/watch?v=0Rdg6GUv-wQ

Żegnajcie nam dziś, hiszpańskie dziewczyny,

 Żegnajcie nam dziś, marzenia ze snów,

 Ku brzegom angielskim już ruszać nam pora,

 Lecz kiedyś na pewno wrócimy tu znów.

   

 2x Ref.:

    I smak waszych ust, hiszpańskie dziewczyny,

    W noc ciemną i złą nam będzie się śnił.

    Leniwie popłyną znów rejsu godziny,

    Wspomnienie ust waszych przysporzy nam sił.

 

 Niedługo ujrzymy znów w dali Cape Deadman

 I Głowę Baranią sterczącą wśród wzgórz,

 I statki stojące na redzie przed Plymouth.

 Klarować kotwicę najwyższy czas już.

 

 2x Ref.:

   I smak waszych ust, hiszpańskie dziewczyny,

    W noc ciemną i złą nam będzie się śnił.

    Leniwie popłyną znów rejsu godziny,

    Wspomnienie ust waszych przysporzy nam sił.

 

 

I znów białe żagle na masztach rozkwitną,

 Kurs szyper wyznaczy do Portland i Wight,

 I znów stara łajba potoczy się ciężko

 Przez fale w kierunku na Beachie, Fairlee Light.

 

 2x Ref.:

   I smak waszych ust, hiszpańskie dziewczyny,

    W noc ciemną i złą nam będzie się śnił.

    Leniwie popłyną znów rejsu godziny,

    Wspomnienie ust waszych przysporzy nam sił.

 

 Zabłysną nam bielą skał zęby pod Dover

 I znów noc w kubryku wśród legend i bajd.

 Powoli i znojnie tak płynie nam życie

 Na wodach i w portach przy South Foreland Light.

 

 2x Ref.:

   I smak waszych ust, hiszpańskie dziewczyny,

    W noc ciemną i złą nam będzie się śnił.

    Leniwie popłyną znów rejsu godziny,

    Wspomnienie ust waszych przysporzy nam sił.

 

JA STAWIAM

https://www.youtube.com/watch?v=7ZWVlyrmC2U

Czy mam pieniądze, czy grosza mi brak - ja stawiam

 Czy los mi sprzyja, czy idzie mi wspak - ja stawiam

 Czy mam kompanów dziesięciu, czy dwóch /

 Czy mam ochotę na rum, czy na miód /*2

 Czy mam pieniądze, czy grosza mi brak - ja stawiam /

 

 Czy wicher w oczy, czy w plecy mi dmie - ja stawiam

 Czy mi kompani ufają, czy nie - ja stawiam

 Czy ja ścigam wroga, czy wróg ściga mnie /

 Dopóki mój okręt nie leży na dnie /*2

 Czy mam pieniądze, czy grosza mi brak - ja stawiam /

 

A kiedy mnie dziewka porzuci jak psa - ja stawiam

 Gąsiorek biorę i piję do dna - ja stawiam

 Kompanię zbieram i siadam za stół /

 I nie ma wtedy płacenia na pół /*2

 Bo kiedy mnie dziewka porzuci jak psa - ja stawiam /

 

 Ja stawiam żagle jak kufel na stół - ja stawiam

 Czy fala mnie niesie, czy w górę, czy w dół - ja stawiam

 Czy tam dopłynę gdzie kończy się świat /

 Czy aż do piekła poniesie mnie wiatr /*2

 Ja stawiam żagiel jak kufel na stół - ja stawiam

 Ja stawiam żagiel jak kufel na stół - ja stawiam

 Ja stawiam żagiel jak kufel na stół - ja stawiam

 

MORSKIE OPOWIEŚCI

https://www.youtube.com/watch?v=e0bIyLtEry8

1. Kiedy rum zaszumi w głowie,

 Cały świat nabiera treści,

 Wtedy chętnie słucha człowiek

 Morskich opowieści.

 

 ref: Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

 2.Łajba to jest morski statek,

 sztorm to wiatr co dmucha z gestem,

 cierpi kraj na niedostatek,

 morskich opowieści.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

 3. Pływał raz marynarz, który

 żywił się wyłącznie pieprzem.

 Sypał pieprz do konfitury

 i do zupy mlecznej.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

 4. Był na "Lwowie" młodszy majtek,

 Czort, Rasputin, bestia taka,

 Że sam kręcił kabestanem

 I to bez handszpaka.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

 5. Jak spod Helą raz dudnęło,

 Żagle zdarła moc nadludzka,

 Patrzę - w koję mi przywiało

 Nagą babkę z Pucka.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

6. Niech drżą gitary struny,

 Niech wiatr grzywacze pieści,

 Gdy płyniemy pod banderą

 Morskich opowieści.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

7.Może ktoś się będzie zżymał,

 mówiąc, że to zdrożne wieści,

 ale to jest właśnie klimat

 morskich opowieści.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

 8.Pij bracie, pij na zdrowie,

 Jutro ci się humor przyda,

 Spirytus ci nie zaszkodzi,

 Sztorm idzie - wyrzygasz.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

 9.Kiedy znudzą ci się szanty

 I obrzydną Ci Mazury,

 To pierdolnij kapitana

 I uciekaj w góry.

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

 10.Kto chce niechaj wierzy,

 kto nie chce niech nie wierzy,

 nam na tym nie zależy,

 więc wypijmy jeszcze!

 

 ref.Hej, ha! Kolejkę nalej!

 Hej, ha! Kielichy wznieśmy!

 To zrobi doskonale

 Morskim opowieściom.

 

NIE SPRZEDAWAJCIE SWYCH MARZEŃ

https://www.youtube.com/watch?v=21HCriknc-c

Samotni ze sobą nie możemy znaleźć

 Miejsca i czasu na zadumy chwilę

 Uciekamy do nikąd - pod prąd wyobraźni

 Zostawiając sny jak bezbronne motyle

 

 

 Ludzie - nie sprzedawajcie swych marzeń

 Nie wiadomo co się jeszcze wydarzy

 W waszych snach

 Może taka mała chwila zadumy

 Sprawi, że te marzenia pofruną

 Jeszcze raz

 Jeszcze raz

 

Wstawcie w okna tęczę, szykujcie witraże

 Na które wiatr swawolny gwiazd wam nawieje

 Na pewno przyjdzie wiosna z uśmiechem na twarzy

 By jak matka dzieciom rozdawać nadzieję

 

NOSTALGIA

https://www.youtube.com/watch?v=vVt6hB1R6go

Dziś odwiedziła mnie nostalgia

 We włosach miała morską sól

 Mówiła coś od rzeczy o brzuchatych żaglach

 Z butelki piła rum

 

 Siedziała u mnie aż do rana

 Mieszała z rumem cierpki gin

 Paliła czarny tytoń, na gitarze grała

 Opowiadała sny

 

 O samym środku niepogody

 O falach stromych i wiatrach złych

 Cyklon z podbitym okiem, ale jeszcze młody

 W pokoju zaczął wyć

 

 

A potem pasat tu przyleciał

 Tańczyły bryzy słonych mórz

 Zbudzona żona woła: "Zamknij drzwi bo przeciąg,

 I przestań już się tłuc!"

 

 Lustro ma zapuchnięte oczy

 I twarz jak rozłupany pień

 Cóż, trzeba się ogolić i pójść do roboty

 By jutro kupić chleb

 

 Ale w nocy przyjdzie znów nostalgia

 Przyniesie w dłoniach słony bryz

 Przysiądzie mi na kołdrze i w żagle z prześcieradła

 Otuli moje sny

 

PO MORZA FALI

https://www.youtube.com/watch?v=s172ZY40jPE

Po morza fali młoda żeglarka,

 Samotną łodzią oddala się,

 A za nią, za nią druga łódź płynie,

 Z niej młody żeglarz wychyla się.

 A za nią, za nią druga łódź płynie,

 Z niej młody żeglarz wychyla się.

 

 Czemuś tak z dala młody żeglarzu,

 Czemuś tak z dala od łodzi mej?

 Niechaj nas jedna fala pojedna,

 Niech nasze łodzie spotkają się.

 Niechaj nas jedna fala pojedna,

 Niech nasze łodzie spotkają się.

 

Czemuś tak z dala młody żeglarzu,

 Czemuś tak z dala od łodzi mej?

 Miłość jest naszym wielkim marzeniem,

 Kto ją odtrąca, ten robi źle.

 Miłość jest naszym wielkim marzeniem,

 Kto ją odtrąca, ten robi źle.

 

PORT

https://www.youtube.com/watch?v=2RPsoR5gZuE

Port,to jest poezja rumu i koniaku,

 port,to jest poezja westchnień czułych  żon.

 wyobraźnia chodzi z ręką na temblaku,

 dla obieżyświatów port,to dobry dom.

 

 hej,johnny walker,dla bezdomnych dom.

 hej,johnny walker,dla bezdomnych dom.

 

 

 port,to są spotkania kumpli,co przed laty

 uwierzyli w ziemi czarodziejski kształt...

 za marzenia głupie tu się bierze baty,

 któż mógł wiedzieć,że tak mały jest ten  świat.

 

 

 

 hej,johnny walker,mały jest ten świat.

 hej,johnny walker,mały jest ten świat.

 

 port,to są zaklęcia starych kapitanów,

 którzy chcą wyruszyć w jeszcze jeden  rejs.

 tu żaglowce stare giną na wygnaniu

 wystrzępione wiatrem aż po drzewce rej.

 

 

 hej,johnny walker,aż po drzewce rej.

 hej,johnny walker,aż po drzewce rej.

 hej,johnny walker,aż po drzewce rej.

 hej,johnny walker,aż po drzewce rej.

 

SAMOTNA FREGATA

https://www.youtube.com/watch?v=YQyVyRI8Jio

W dalekim porcie, gdzieś na krańcu świata,

 Gdzie martwa fala uderza o brzeg,

 Stoi od dawna samotna fregata

 I na coś czeka u ujścia dwóch rzek.

 

 

 Rzeki wpadają do jednego morza,

 Ale w dwie strony unosi je prąd.

 Fregata czeka, choć chciałaby może

 Podnieść kotwicę i odpłynąć stąd.

 

 

 W dalekim porcie, gdzieś na krańcu świata,

 Gdzie martwa fala uderza o brzeg,

 Mieszka dziewczyna, co przez długie lata

 Na kogoś czeka u ujścia dwóch rzek.

 

 

 

 Rzeki wpadają do jednego morza,

 Ale w dwie strony unosi je prąd.

 Smutna dziewczyna pragnęłaby może

 Porzucić wszystko i odpłynąć stąd.

 

 

 Ale kotwice trzymają zbyt mocno,

 Dwie rzeki płyną w dwie strony od lat,

 Tylko po wodzie o zorzy północnej,

 Jak list, odpływa śnieżnobiały kwiat.

 

 

 I tak się jakoś los dziewczyny splata

 Z losem fregaty stojącej od lat

 W dalekim porcie, gdzieś na krańcu świata,

 Tam, gdzie beztrosko śpiewa tylko wiatr.

 

STARY BRYG

https://www.youtube.com/watch?v=XW6Ebc8WTmA

https://www.youtube.com/watch?v=1sRp92WSHnQ

Gdy wypływał z portu stary bryg,

 Jego losów nie znał wtedy nikt.

 Nikt nie wiedział o tym, że

 Statkiem-widmem stanie się stary bryg.

 

 Ref.: Hej, ho! Na "Umrzyka Skrzyni"

 I butelka rumu.

 Hej, ho! Resztę czas uczyni

 I butelka rumu.

Co z załogą zrobił stary bryg,

 Tego też nie zgadnie chyba nikt.

 Czy zostawił w porcie ją,

 Czy na morza dnie? - Nikt nie wie gdzie.

 

 Przepowiednia zła jest, że ho ho!

 Kto go spotka - marny jego los.

 Ale my nie martwmy się,

 Hej! Nie martwmy się - rum jeszcze jest.

 

 

WYSPY SZCZĘŚLIWE

https://lki-saturras.wrzuta.pl/audio/8P7UuNdXTfL/zejman_i_garkumpel_-_wyspy_szczesliwe

Znowu nam powieje dobry wiatr

 Ulecimy żaglem pełnym gwiazd

 Hej! Na wyspy szczęśliwe, na przekór złym snom,

 Bo wiem, że takie wyspy są.

 

 Sztorm! Fale słów..

 Grom! Pięścią w stół...

 

 Gdzieś za burtą dobre słowa

 A my razem gdzieś na dnie.

 Może zacząć tak od nowa?

 Może tak, A może nie.

 

 

 

Znowu nam powieje dobry wiatr

 Ulecimy żaglem pełnym gwiazd

 Hej! Na wyspy szczęśliwe, na przekór złym snom,

 Bo wiem, że takie wyspy są.

 

 Ref. Znów...

 

 Wiatr w końcu znikł.

 Łzy otarł świt.

 Znowu szukam twojej ręki.

 Znowu wiatr przyjazny dmie.

 Za złe czasy…., moje lęki…..,

 Głupią złość….., przepraszam Cię!

 

 Ref. Znów...

 

ZNÓW BIJATYKA

https://www.youtube.com/watch?v=2kTefRMx73g

I

 To 24 był lutego, poranna zrzedła mgła.

 Wyszło z niej siedem uzbrojonych kryp,

 Turecki niosły znak.

 Hej!

 

 Refren:

 Znów bijatyka (no!)

 Znów bijatyka (no!)

 Bijatyka cały dzień.

 I porąbany dzień,

 I porąbany łeb.

 Razem Bracia, aż po zmierzch. /x2

 

 II

 Już pierwszy skrada się do burt, a zwie się Goździk Li.

 Z Algieru Pasza wysłał go,

 Aby nam upuścić krwi.

 Hej!

 

 Refren:

 Znów bijatyka (no!)

 Znów bijatyka (no!)

 Bijatyka cały dzień.

 I porąbany dzień,

 I porąbany łeb.

 Razem Bracia, aż po zmierzch. /x2

 

III

 Następny zbliża się do burt, a zwie się Róży Pąk.

 Plunęliśmy ze wszystkich rur,

 Bardzo szybko szedł na dno.

 Hej!

 

 Refren:

 Znów bijatyka (no!)

 Znów bijatyka (no!)

 Bijatyka cały dzień.

 I porąbany dzień,

 I porąbany łeb.

 Razem Bracia, aż po zmierzch. /x2

 

 IV

 W naszych rękach dwa i dwa na dnie, cała reszta zwiała gdzieś.

 No a jeden z nich zabraliśmy,

 Na Starej Anglii brzeg.

 Hej!

 

 Refren:

 Znów bijatyka (no!)

 Znów bijatyka (no!)

 Bijatyka cały dzień.

 I porąbany dzień,

 I porąbany łeb.

 Razem Bracia, aż po zmierzch. /całość x2