PIOSENKI SEWERYN KRAJEWSKI

2014-05-20 01:04

 

CIĄGLE PADA

https://www.youtube.com/watch?v=Ygz1VRzc8Ls

Ciągle pada! Asfalt ulic jest dziś śliski jak brzuch ryby,

 Mokre niebo się opuszcza coraz niżej,

 żeby przejrzeć się w marszczonej deszczem wodzie. A ja?

 A ja chodzę desperacko i na przekór wszystkim moknę,

 Patrzę w niebo, chwytam w usta deszczu krople,

 patrzą na mnie rozpłaszczone twarze w oknie, to nic.

 

 Ciągle pada! Ludzie biegną, bo się bardzo boją deszczu,

 Stoją w bramie, ledwie się w tej bramie mieszcząc,

 ludzie skaczą przez kałuże na swej drodze. A ja?

 A ja chodzę, nie przejmując się ulewą ani spiesząc,

 Czując jak mi krople deszczu usta pieszczą,

 ze złożonym parasolem idę pieszo, o tak!

 

 Ciągle pada, alejkami już strumienie wody płyną,

 Jakaś para się okryła peleryną,

 przyglądając się jak mokną bzy w ogrodzie. A ja?

 A ja chodzę w strugach wody, ale z czołem podniesionym,

 Żadna siła mnie nie zmusza i nie goni,

 idę niby zwiastun burzy z kwiatkiem w dłoni, o tak.

 

Ciągle pada, nagle ogniem otworzyły się niebiosa,

 Potem zaczął deszcz ulewny siać z ukosa,

 liście klonu się zatrzęsły w wielkiej trwodze. A ja?

 A ja chodzę i niestraszna mi wichura ni ulewa,

 Ani piorun, który trafił obok drzewa,

 słucham wiatru, który wciąż inaczej śpiewa.

 

Ciągle pada, nagle ogniem otworzyły się niebiosa,

 Potem zaczął deszcz ulewny siać z ukosa,

 liście klonu się zatrzęsły w wielkiej trwodze. A ja?

 A ja chodzę i niestraszna mi wichura ni ulewa,

 Ani piorun, który trafił obok drzewa,

 słucham wiatru, który wciąż inaczej śpiewa. A ja?

 A ja chodzę desperacko i na przekór wszystkim moknę,

 Patrzę w niebo, chwytam w usta deszczu krople,

 patrzą na mnie rozpłaszczone twarze w oknie, to nic.

 

CO KAŻDY CHŁOPIEC WIEDZIEĆ POWINIEN

https://matdud.wrzuta.pl/audio/2E3u1tUHXGR/co_kazdy_chlopiec_wiedziec_powinien

 

 Nie lada głupstwa się plecie w półśnie,

 nie lada czyny się czyni po winie,

 a czy to pięknie, czy to źle,

 to każdy chłopiec wiedzieć powinien.

 

 O le la li,

 o le li la,

 a czy nam coś ta wiedza da?

 

 Cyrkową sztuczką kończysz grę,

 lecz trudno życie przetańczyć na linie,

 a czy to pięknie, czy to źle,

 to każdy chłopiec wiedzieć powinien.

 

 O le la li,

 o le li la,

 a czy nam coś ta wiedza da?

 

 A bywa tak, że gdy bardzo się chce,

 że nikt nie kocha nas w czarnej godzinie,

 a czy to pięknie, czy to źle,

 to każdy chłopiec wiedzieć powinien.

 

 

 O le la li,

 o le li la,

 a czy nam coś ta wiedza da?

 

 Czy warto wiośnie mówić "nie"

 i mrozić chłodem, co samo przeminie,

 i czy to pięknie, czy to źle,

 to każdy chłopiec wiedzieć powinien.

 

 O le la li,

 o le li la,

 a czy nam coś ta wiedza da?

 

 Czy warto serce zamieniać we łzę,

 - dla wszystkich ludzi nie starczy wszak wina...

 A czy to dobrze, czy to źle,

 to wiedzieć powinna każda dziewczyna.

 

 O le la li

 o le li la,

 a czy nam coś ta wiedza?

 

GDY KTOŚ KOGOŚ POKOCHA

https://www.youtube.com/watch?v=lDATq-Tjyow

Gdy ktoś kogoś pokocha

 Po raz pierwszy, prawdziwie -

 Myśli tylko o jednym:

 Czy wzajemnie, szczęśliwie....

 

 [Księżyc, gwiazdy na niebie,]

 wszystkie kwiaty na ziemi

 pozwalają uwierzyć

 i nie tracić nadziei. 

 

Często w nocy się budzi,

 Jedna myśl go nurtuje:

 Kocha... lubi... szanuje...

 Nie chce... nie dba... żartuje? /bis

 

LUDZKIE GADANIE

https://www.youtube.com/watch?v=c3U9Z2_rjfo

[Maryla]Gdzie diabeł "dobranoc" mówi do ciotki,

 gdzie w cichej niezgodzie przyszło nam żyć,

 na piecu gdzieś mieszkają plotki,

 wychodzą na świat, gdy chce im się pić...

 

 [Seweryn:]Niewiele im trzeba - żywią się nami,

 szczęśliwą miłością, płaczem i snem.

 Zwyczajnie - ot, przychodzą drzwiami,

 pospieszne, jak dym i lotne, jak cień.

 

 [R:]Gadu, gadu, gadu, gadu, gadu, gadu nocą, }

 Baju, baju, baju, baju, baju, baju w dzień } / x 2

 

 [M:]Gdzie wdowa do wdówki mówi: "kochana",

 gdzie kot w rękawiczkach czeka na mysz,

 gdzie każdy ptak zna swego pana,

 tam wiedzą, co jesz, co pijesz, gdzie śpisz... [R:]łapapa...

 

[S:]Gdy noc na miasteczko spada, jak sowa, ([M:] He-he-he-hej)

 splatają się ręce takich, jak my

 i strzeże nas księżyca owal,

 by żaden zły wilk nie pukał do drzwi.

 

 A potem siadamy tuż przy kominku ([M:]siadamy tuż przy kominku)

 [M:] i długo gadamy, że to, że sio... ([S:] na na na)

 [S:] Tak samo jak ten tłum na rynku ([M:] jak ten tłum),

 [S:] pleciemy co kto, kto kiedy, gdzie kto...

 

 [R:]Gadu, gadu, gadu, gadu, gadu, gadu nocą, }

 Baju, baju, baju, baju, baju, baju w dzień } / do wyciszenia

 

MATKA

https://www.youtube.com/watch?v=W2LDrFNjbaE

Tylko tobie, mogłem oddać wszystko

i z twego spojrzenia tyle lat,

czytałem życia prawdę.

 

 Tylko tobie, mogłem wyznać wszystko.

 O pierwszej miłości wszystkich z nas wiedziałaś ty,nikt inny...

 

 Ty mi raz wskazałaś, moją pierwszą gwiazdę,

ty umiałaś poznać szyfry moich marzeń, pragnień, złudzeń.

 

 Dziś jeszcze widzę twoje mądre oczy i słyszę twój głos, zawsze czułe.

 Byłaś dla mnie, najwierniejszym przyjacielem, teraz już nic nie zostało mi.

 

 Gdzieś w sercu głęboko czuje ból, straciłem ciebie matko.2x

 

 

NIE MÓW NIC

https://www.youtube.com/watch?v=q0F7gqit2Y0&feature=kp

Nie mów nic...

Nie mów, że twoja miłość trwa.

Dobrze wiem,

Dobrze wiem, co to miłość prawdziwa :

Gorące pocałunki i zaklęcia,

Westchnienia, które płyną z głębi serca.

Nie mów nic.

Nie okłamuj, że kochasz mnie.

 

 

Nie mów nic...

Nie mów, że twoja miłość trwa.

Dobrze wiem,

Dobrze wiem, co to miłość prawdziwa.

Nie zwiodą mnie uśmiechy i zaklęcia,

Gdy na dnie pocałunków brak jest serca.

Nie mów nic...

Nie okłamuj, że kochasz mnie.

 

 

O nie, nie mów nic...

Daj dłoń, przytul się.

 

 

NIE ZADZIERAJ NOSA

https://www.youtube.com/watch?v=SXwR9wHWEUE&feature=kp

Nie zadzieraj nosa

 Nie rób takiej miny

 Nie udawaj Greka

 Zmień się lepiej, zmień!

 Już za parę minut

 Będziesz przyjacielem

 Całej naszej piątki

 Tylko rozchmurz się!

 

 Baw się razem z nami

 Jeśli masz ochotę

 Na wspólną zabawę

 Daj namówić się

 To najlepszy sposób

 Jeśli chcesz zapomnieć

 O swoich kłopotach

 I zmartwieniach też

 

 Jeśli chcesz zaśpiewać

 Śpiewaj razem z nami

 Teraz masz okazję

 Bo dla ciebie gramy

 

 

 

 

Baw się razem z nami

 Jeśli masz ochotę

 Jutro odjeżdżamy

 Ty zostaniesz tu

 Lecz nasze piosenki

 Łatwo zapamiętasz

 Gdy zanucisz refren

 Powrócimy znów

 

 Jeśli chcesz zaśpiewać

 Śpiewaj razem z nami

 Teraz masz okazję

 Bo dla ciebie gramy

 

Nie zadzieraj nosa

 Nie rób takiej miny

 Nie udawaj Greka

 Zmień sie lepiej, zmień!

 Już za parę minut

 Będziesz przyjacielem

 Całej naszej piątki

 Tylko rozchmurz się!

 

 Nie zadzieraj nosa

 Śpiewaj razem z nami

 Nie zadzieraj nosa

 Baw się razem z nami!

 

NIKT NA ŚWIECIE NIE WIE

https://www.youtube.com/watch?v=Coiu9VJrkkw

Wszyscy wiedzą, że jesteś jedną z Ew,

 Tych najmilszych i na medal.

 Ale kto by zgadł, kto by nagle wpadł

 Na mych uczuć tajny ślad.

 

 Nikt na świecie nie wie,

 Że się kocham w Ewie.

 Nikt na świecie nie wie, nikt.

 Tego nikt nie zgadnie,

 Co mam w sercu na dnie -

 Tylko ja mój sekret znam.

 

 

Ale właśnie dziś przyszło mi na myśl,

 Że ktoś chce mnie zdemaskować,

 Bo już skoro świt Jurcio grał jak z płyt

 Tej piosenki tajny rytm.

 La la la la la la

 La la la la la la

 La la la la la la la

 Tego nikt nie zgadnie,

 Co mam w sercu na dnie -

 Tylko ja mój sekret znam.

 Teraz ze mną wtór mych przyjaciół chór

 Śpiewa głośno cały refren.

 Który na to wpadł, który odkrył ślad,

 W tajemnicę mą się wkradł?

 

 Nikt na świecie nie wie,

 Że się kocham w Ewie.

 Nikt na świecie nie wie, nikt.

 Tego nikt nie zgadnie,

 Co mam w sercu na dnie -

 Tylko ja mój sekret znam.

 

PŁONĄ GÓRY PŁONĄ LASY

https://www.youtube.com/watch?v=_3Dev-TqAE0

Płoną góry, płoną lasy w przedwieczornej mgle,

 stromym zboczem dnia, słońce toczy się.

 Płoną góry, płoną lasy, lecz nie dla mnie już,

 brak mi listów twych, ciepła twoich słów.

 

 Rzuć między nas, najszerszą z rzek,

 najgłębszy nurt, najdalszy brzeg.

 Rzuć między nas, to co w nas złe,

 a ja i tak, odnajdę cię.

 

 

Płoną góry, płoną lasy, nim je zgasi zmierzch

 znowu minie noc, znowu minie dzień.

 Płoną góry płoną lasy, lecz nie dla mnie już,

 brak mi zwierzeń twych, ciszy twego snu.

 

 Rzuć między nas, najdłuższy rok,

 najskrytszy żal, najgłupszy błąd.

 Rzuć między nas, to co w nas złe,

 a ja i tak odnajdę cię.

 La, la, la, la...