PIOSENKI CZESŁAW NIEMEN

2014-04-07 14:34

 

CZAS JAK RZEKA

https://www.youtube.com/watch?v=TFrd_l7NMTY

Gdzie modra rzeka niesie wody swe,

 Tam słońca blask ujrzałem pierwszy raz,

 Nad brzegiem jej spędziłem tyle chwil,

 Że dziś bez rzeki smutno mi,

 Tam każdy dzień to skarb

 Dziś mój jedyny skarb.

 

 Choć czas jak rzeka jak rzeka płynie,

 Unosząc w przeszłość tamte dni,

 Choć czas jak rzeka jak rzeka płynie,

 Unosząc w przeszłość tamte dni,

 

 Do dni dzieciństwa wraca moja myśl,

 W marzeniach moich żyje rzeka ta,

 Tak bardzo chciałbym być nad brzegiem jej

 Więc niech wspomnienie dalej trwa

 Tam każdy dzień to skarb

 Dziś mój jedyny skarb.

 

 Choć czas jak rzeka jak rzeka płynie...

 

 

CZY MNIE JESZCZE PAMIĘTASZ

https://www.youtube.com/watch?v=MqVbEE5FLxE

Czy mnie jeszcze pamiętasz

 dowód na to mi daj

 czy jak inne dziewczęta

 baju baj, baju baj

 

 Czy mnie jeszcze pamiętasz

 i może wrócić chcesz tu

 czy jak inne dziewczęta

 zapomniałaś mnie już

 

 A gdy zechcesz wrócić tu

 wracaj z uśmiechem swym

 choć bym inną kochał już

 będziesz tylko ty

 

 Czy mnie jeszcze pamiętasz

 i pamiętasz ten dzień

 czy jak inne dziewczęta

 zapomniałaś już mnie

 

 

CZY WIESZ

https://www.youtube.com/watch?v=q7e8_UZzYC0

Czy wiesz o tym, że

 to nie ten dzień,

 nie było wtedy nic bez twoich słów.

 

 To nie ta noc

 nie zdejmiesz z nieba gwiazd,

 zapomnij dziś.

 

 Nie mówisz nic,

 że kiedy już prześniłaś czas ten aż do dna,

 Po to bym ja znów czekał sam,

 bez sensu śmiejesz się.

 

 I tak być musi, nie zmienię nic,

 bo nie warto już.

 

 Nie mówisz nic,

 że kiedy już zamknęłaś drzwi te na klucz.

 Po to bym ja znów został sam,

 a ty - żałujesz dziś.

 

 I tak być musi, nie zmienię nic,

 bo nie warto już.

 Czy wiesz?

 Czy wiesz?!

 

 

DZIWNY TEN ŚWIAT

https://www.youtube.com/watch?v=wTjLZwpmufw

Dziwny jest ten świat,

 gdzie jeszcze wciąż

 mieści się wiele zła.

 I dziwne jest to,

 że od tylu lat

 człowiekiem gardzi człowiek.

 

 Dziwny ten świat,

 świat ludzkich spraw,

 czasem aż wstyd przyznać się.

 A jednak często jest,

 że ktoś słowem złym

 zabija tak, jak nożem.

 

 Lecz ludzi dobrej woli jest więcej

 i mocno wierzę w to,

 że ten świat

 nie zginie nigdy dzięki nim.

 Nie! Nie! Nie!

 Przyszedł już czas,

 najwyższy czas,

 nienawiść zniszczyć w sobie.  

 

 

JEDNEGO SERCA

https://www.youtube.com/watch?v=IJmg5_ROsJE

Jednego serca tak mało, tak mało.

 Jednego serca trzeba mi na ziemi

 co by przy moim miłością zadrżało

 a byłbym cichym pomiędzy cichymi

 i jednych ust trzeba skąd bym wieczność

 całą pił napój szczęścia ustami mojemi

 i oczu twoje gdzie bym patrzał śmiało

 widząc się świętym pomiędzy świętymi

 

 Jednego serca i rąk białych dwoje

 co by mi oczy zasłoniły moje

 bym zasnął słodko marząc o aniele

 który mnie niesie w objęciach do nieba

 jednego serca tak mało mi trzeba

 a jednak widzę, że żądam za wiele....

 

 

 Jednego serca , tak mało tak mało.

 Jednego serca trzeba mi na ziemi

 Jednego serca i rąk białych dwoje

 co by mi oczy zasłoniły moje

 bym zasnął słodko marząc o aniele

 który mnie niesie w objęciach do nieba.

 Jednego serca tak mało mi trzeba

 a jednak widzę że żądam za wiele...

 

 

JESZCZE SEN

https://www.youtube.com/watch?v=uqQ1Gh2KrRk

Jeszcze sen, sen mi został

 Ślad na naszych mostach

 Po których nigdy, nigdy już

 Nie dojdę do Twych ust

 

 Jeszcze w śnie, choć na krótko

 Mogę uciec smutkom

 Nie myśląc, że nie będę mógł

 Iść żadną z naszych dróg

 

 Dzień gdy się budzę ze snu

 Pustkę niesie mi

 Zamiast szeptów, Twoich słów

 Słyszę tylko ciszy krzyk

 

 Jeszcze sen tylko nie wie

 Że ktoś zabrał Ciebie

 Że żaden dzwonek u mych drzwi

 Nie wróci Ciebie mi, nie wróci Ciebie mi

 

 

WSPOMNIENIE

https://www.youtube.com/watch?v=gYJix_D1qjM

Mimozami jesień się zaczyna,

 Złotawa, krucha i miła.

 To ty, to ty jesteś ta dziewczyna,

 Która do mnie na ulicę wychodziła.

 

 Od twoich listów pachniało w sieni,

 Gdym wracał zdyszany ze szkoły,

 A po ulicach w lekkiej jesieni

 Fruwały za mną jasne anioły.

 

 Mimozami zwiędłość przypomina

 Nieśmiertelnik żółty - październik.

 To ty, to ty, moja jedyna,

 Przychodziłaś wieczorem do cukierni.

 

 Z przemodlenia, z przeomdlenia senny,

 W parku płakałem szeptanymi słowy.

 Młodzik z chmurek prześwitywał jesienny,

 Od mimozy złotej - majowy.

 

 Ach, czułymi, przemiłymi snami

 Zasypiałem z nim gasnącym o poranku,

 W snach dawnymi bawiąc się wiosnami,

 Jak tą złotą, jak tą wonną wiązanką.

 

 

OBOK NAS

https://www.youtube.com/watch?v=I8ZFO_bN_lY

Gdzieś obok nas, obok nas życia nurt,

 Obok nas świateł blask, miasta rytm, gwar i szum.

 Obok nas płynie tłum, obok nas tyle zmian

 Niesie czas, dzieje się tyle spraw.

 

A my, jak we śnie, jak we śnie, jak we mgle,

 Razem wciąż, sami wciąż, oczy twe, usta twe.

 Ja i ty, tylko ty, na co nam świat, na co czas

 To wszystko trwa obok, obok nas.

 

 Wciąż obok nas, obok nas życia nurt,

 Kocham twych oczu blask, pragnę wciąż twoich ust.

 Ale spójrz, ale patrz, ile zmian wokół nas

 Dzieje się tyle spraw, życie ma wiele barw.

 

 Więc chodź póki czas z życia pić każdy haust,

 Czerpać je, wdychać je, poznać trud, poznać gniew,

 Szczęścia smak, walki smak, bo żaden cień, żaden blask

 Nie może przejść obok, obok nas.

 Nie może przejść obok, obok nas.

 

 

PAMIĘTAM TEN DZIEŃ

https://www.youtube.com/watch?v=PnKxmL37YFc

Pamiętam ten dzień, jak dziś padał deszcz,

 A ty stałaś tuż obok mnie.

 Tylko wciąż nie wiem czy to był szept, czyżby deszcz

 Powiedział wtedy: kocham.

 

 Pamiętam, że wiatr, jak dziś smagał w twarz,

 A deszcz zmywał dziś twoje łzy

 Lecz nie deszcz i nie wiatr, wiem to ty wtedy tak

 Mówiłaś: kocham, kocham, mh-hm...

 

 Więc dlaczego dziś nic nie mówisz,

 Nic nie mówisz teraz mi,

 Gdy ja tak czekam na znak, tyle dni

 Czy to znaczy, że nigdy już, nie usłyszę tamtych słów

 I wspomnieniem będę żył, cóż.

 

 Pamiętam ten dzień, jak dziś padał deszcz,

 A ty stałaś tuż obok mnie.

 Ale już nie wiem sam - może to jednak deszcz

 Okłamał wtedy mnie, mh-hm...

 

 

POD PAPUGAMI

https://www.youtube.com/watch?v=7Yns3v7qinM

Pod papugami jest szeroko niklowany bar

 Nad szklaneczkami chorągiewką żółtą świeci skwar

 Tu przed dziewczętami kolorowa słodycz stoi w szkle

 Wraz z papużkami chcą szczebiotać i kołysać się

 

 Na powietrznych swych huśtawkach

 Na parkietach i na mostach

 Według kolorów włosów, sukien

 I według wzrostu

 

 Pod papugami wisi lustro, w którym każdy ma

 Most z lampionami, promenadę do białego dnia

 

 Na powietrznych swych huśtawkach...

 

 Pod papugami nawet wtedy, gdy muzyki brak

 Pod papugami w kolorowe muszle gwiżdże wiatr

 

 W kolorowe muszle gwiżdże wiatr

 W kolorowe muszle gwiżdże wiatr!

 

 

PRZYJDŹ W TAKĄ NOC

https://www.youtube.com/watch?v=DT044gX4PxM

Cóż warta noc kiedy już nie ma gwiazd 

 Cóż watr jest dzień kiedy zbladł słońca blask

 I tylko wiatr błądzi znów pośród drzew

 Przyjdź do mnie przyjdź

 Czekam wciąż, wołam Cię

 

 Przyjdź w taką noc kiedy lśnią setki gwiazd

 Przyjdź w taki dzień kiedy znów wstaje brzask

 Bo przecież wiesz, że kocham Cię tak jak nikt

 A więc w taką noc, a więc w taką noc

 A więc w taką noc proszę przyjdź

 

 

STOJĘ W OKNIE

https://www.youtube.com/watch?v=PI2VeizWQBY

Stoję w oknie, długo w noc

 Całą noc tak samo jak Ty

 Ale księżyc powiedział mi,

 że nie dla nas lśni...

 

 Bije zegar

 Cichy dzwon

 Słyszę go tak samo jak Ty

 I tak samo dwie duże łzy

 W oczach mam jak Ty

 

 Ach kto, kto wie gdzie

 Jest ta noc

 Jest ten dzień

 Mój, mój dzień  

 Twoja noc

 Dobre sny, dobre dni...

 

 Stoję, stoję w oknie

 Długo w noc

 Całą noc, tak samo jak Ty

 I tak samo

 Dwie duże łzy

 W oczach mam

 Jak....Ty....

 

 

WIEM ŻE NIE WRÓCISZ

https://www.youtube.com/watch?v=2aJRLPDlbtw

Dziś gdy Ciebie mi brak

 I gdy stało się tak,

 Że odeszłaś już

 I nie wrócisz tu,

 Muszę być sam.

 

 Że nie wrócisz już wiem.

 Czas upływa jak sen.

 Zgubiłem twój ślad

 I teraz w świat

 Pójdę już sam.

 

 Źle mi tak bez Ciebie być.

 Szare są dni słońca w nich brak.

 Gdzie jesteś, gdzie jesteś Ty.

 

 

 

Chciałbym Cię widzieć, widzieć tu,

 Mój jedyny śnie

 I przez życie tylko z Tobą,

 Tylko z Tobą iść.

 

 Chciałbym Cię widzieć, widzieć tu,

 Mój jedyny śnie

 I przez życie tylko z Tobą,

 Tylko z Tobą iść.

 

 Lecz nie wrócisz już wiem.

 Czas upłynął jak sen.

 Zgubiłem Twój ślad

 I teraz w świat

 Pójdę już sam.

 Zgubiłem twój ślad

 I teraz w świat

 Pójdę już sam.